טרילותרפיה ומיינדפולנס

טיפול להפחתת הסבל הפנימי דרך הכרת העצמי

"לא כל הסערות מגיעות כדי לשבש את חיינו, חלקן מגיעות כדי לפנות לנו את הדרך..."

אני מזמינה אתכם להפוך משבר להזדמנות ולערוך סדר פנימי מחודש, על ידי טיפול בטרילותרפיה

הטרילותרפיה היא שיטה טיפולית חוויתית וייחודית המשלבת בין פסיכולוגיה מערבית לפסיכולוגיה בודהיסטית, שמטרתה לעזור בהתמודדות עם מצבי מצוקה ומשבר נפשיים. בסדרת פגישות קצרה וממוקדת המשלבת שיחה, עבודה רגשית ומדיטציה, נלמד להפריד בין עצמנו לבין המחשבות והתחושות שלנו, נחזיר לעצמנו שליטה על חיינו ונפתור מצבים שהתקבעו למצוקות ארוכות שנים.

במסגרת הטיפול הטרילותרפי אני משלבת מגוון כלים המייצרים חוויה טיפולית יצירתית וייחודית

טרילותרפיה

טרילותרפיה היא שיטה טיפולית מעשית העושה סינתזה בין מזרח למערב, אשר פיתח זן-מאסטר ניסים אמון. השיטה משלבת בין פסיכולוגיה מערבית לבין זן-בודהיזם ועושה שימוש בטכניקות שונות של עבודה רגשית ומדיטציה על מנת לפתור מצבי מצוקה נפשיים בסדרת פגישות קצרה. הטרילותרפיה מבחינה בין הראש - שהוא החלק החושב, האחראי; הרגש - שהוא החלק היצירתי, הרגשי; והאמצע - שהוא ה"אני" האמיתי, "בעל הבית". אנחנו איננו המחשבות או הרגשות שלנו. כשמופר האיזון והראש או הרגש לוקחים שליטה, נוצרים דפוסים אשר מתקבעים לסבל ארוך שנים. הטרילותרפיה באה להחזיר את האיזון שאבד ולפוגג את הסבל.

מיינדפולנס

מיינדפולנס היא היכולת להיות נוכח/ת, לשים לב למה שמתרחש כאן ועכשיו, ברגע זה ודקה אחר דקה, במקום לחשוב על העבר או לדאוג לעתיד. מחקרים רבים הראו את היתרונות הרגשיים והגופניים של נוכחות זו, ואת יכולתה לסייע בהתמודדות עם לחץ, חרדה ודיכאון. השילוב של תרגול המיינדפולנס בטיפול מאפשר לנו להאיר את חוויות חיינו בצורה עמוקה ומזווית אחרת, מסייע לבחון התנהגויות שאנו עושים "על אוטומט" ומהווה כלי שבעזרתו נוכל לטפח באופן מודע ומכוון את האושר שלנו.

צלילים מרפאים

קערות טיבטיות, singing bowls, הן פעמונים עתיקים העשויים מסגסוגת מתכות ייחודית המיועדות לריפוי, תפילה ומדיטציה. הקערות עשירות בצלילים עיליים ובמרקם עשיר של הרמוניקות. משך הדהוד הצליל של הקערות ארוך במיוחד, ומעביר אל הגוף רטט אשר בכוחו להשפיע עלינו הן ברמה הפיזית והן ברמה הרגשית. שילוב עבודה עם קערות טיבטיות בטיפול מסייע בבניית מסע מדיטציה עמוק וחווייתי, המשחרר את הראש ממחשבות וממלא את הגוף במוזיקה התואמת את המקצב הפנימי של הלב.

מדיטציה

מדיטציה היא תרגול מנטאלי המחזק את המנהיגות הפנימית של דמות האמצע. התעוררות וחיזוק ה"אני האמיתי" שלנו הוא הליבה והמהות של תורת הזן ולכן תרגול המדיטציה הוא אחד הכלים החשובים בעבודה הטרילותרפית. בזמן מדיטציה אנו לומדים להקשיב לגוף ולהרפות אותו, להקשיב לנשימה ולסביבה ולהביא נוכחות לרגע הזה. נוכחות זו מאפשרת לנו לקחת פסק זמן מהראש ומהרגש ולהתחבר אל האני האותנטי שלנו.

לא משנה עד כמה מצבנו גרוע, תמיד יש לנו בחירה. מול כל אתגר הניצב בפנינו יש לנו תמיד שלוש אפשרויות להתמודדות.

קרא עוד  

כפי שסירה המתקרבת לנמל בעת סערה חייבת להוריד עוגן על מנת שלא להסחף עם הסופה, כך גם אנחנו, בעת סערה רגשית, צריכים "להוריד עוגן".

קרא עוד  

היום, אנחנו הולכים רק על מנת להגיע. כילדים, כשרק למדנו כיצד ללכת, הלכנו רק לשם ההליכה וההנאה שבכך. ניתן ורצוי ללמוד ללכת כך שוב.

קרא עוד  

קל לנו מאוד להכנס למאבקים פנימיים בין המחשבות והרגשות החיוביים שלנו לבין אלו השליליים, כמו משחק שח אינסופי. הפתרון הוא להיות כמו הלוח.

קרא עוד  

במיינדפולנס אנחנו מתרגלים איך להביא למודעות ולהסכים להיות עם רגשות לא נעימים מצד אחד, ומצד שני להזכיר לעצמנו שהם זמניים.

קרא עוד  

מיתוס 3: "אם אני לא מאושר אז אני פגום". אנחנו מקבלים כל הזמן מסרים שאם קשה לנו ואנחנו לא מאושרים, משהו לא בסדר בנו. אבל כמה אנשים "נורמלים" אנחנו מכירים שטוענים שקל להם בחיים?

קרא עוד  

מיתוס 2: "להיות מאושר פירושו להרגיש טוב כל הזמן". המילון מגדיר אושר כמצב של נעימות וסיפוק. אבל הדברים שגורמים לנו נעימות וסיפוק, כמו משפחה וקריירה, כוללים גם את כל שאר קשת הרגשות.

קרא עוד  

המיתוס הראשון על אושר: "אושר הוא המצב הטבעי של בני האדם". התפיסה השגויה הזו היא מלכדות שגורמת לרבים מאיתנו להיות אומללים. שכן המציאות - מורכבת בהרבה.

קרא עוד  

לרוב אנחנו מרגישים שאם רק נסיים את המשימה הזאת או רק נעבור את התקופה ההיא, אז נוכל להרגע. רק שמיד כשמסיימים, משימה חדשה מופיעה וקו הסיום מתרחק.

קרא עוד  

אנחנו בדרך כלל חושבים על העתיד כשלא טוב לנו בהווה, כדי להמנע ממגע עם הכאב. מבטיחים לעצמנו שמחר יהיה טוב יותר, ומתעלמים מהיום. אבל העניין הוא, שההווה מייצר את העתיד.

קרא עוד  

הרבה מהפעולות, המחשבות והרגשות שלנו במשך היום קורות על "טייס אוטומטי", בהעדר מודעות. כך נלקח מאיתנו למעשה החופש לבחור. הדרך לשינוי מגיעה מיצירת מודעות.

קרא עוד  

אצל רובנו יש מאבק פנימי מתיש בין הראש לרגש. שניהם גם משתנים לפי התנאים הסביבתיים, דבר המייצר בלבול. יש בתוכנו מקום שהוא עוגן: האמצע. המדיטציה מאפשרת לנו להתחבר אליו.

קרא עוד  


נעים מאוד להכיר, אני קרן – מטפלת בטרילותרפיה, חברת צוות הכשרת מדריכים ומלווה מדריכים בתהליך הסטאז'. הולכת בדרך הדהרמה כבר קרוב לעשור. בוגרת התוכניות למיינדפולנס   Mindfulness Based Stress Reduction) MBSR) ומיינדפולנס Acceptance and Commitment Therapy)  ACT).

בתהליך הטרילותרפי אני נותנת מענה הוליסטי לשלושת הדמויות בתוכינו – לראש לרגש ולאמצע דרך שיחה, תרגולים רגשיים ומדיטציות. כל אלו נעשים ברוח הפסיכולוגיה הבודהיסטית והמיינדפולנס, ובשילוב עבודה עם מוסיקה וקערות טיבטיות מייצרים חוויה טיפולית יצירתית ולא קונבנציונאלית המשקפת את תפיסת עולמי ואת דרכי האישית של חיפוש והתפתחות.

במסעי האישי הבנתי כי חיי נחלקים למי שהייתי לפני שהפכתי לאמא ולמי שאני עכשיו. חוויית האמהות, שאותי באופן אישי שאבה באופן טוטאלי, היתה עבורי חוויה טרנספורמטיבית.  כאילו עברתי איפוס של הדיסק, מחיקה של מי שהייתי, והגדרה מחודשת שלי כאמא. כשילדיי בגרו קצת, החל שוב להתפנות בתוכי מקום לעצמי, רק שלמרבה הפתעתי כל חזרה אחורה לחיי הקודמים הרגישה פתאום לא רלוונטית למי שהפכתי להיות. השתנתי בצורה עמוקה ויצאתי לחפש את הפרק הבא בחיי. הטרילותרפיה הייתה עבורי שער להתפתחותי האישית והרוחנית. היא חיברה אותי אל הקול הפנימי שהרגשתי שכבר מזמן אבד לי ונתנה לי כלים לבטא את כישוריי הטיפוליים שהיום אני מבינה, היו שם תמיד. משם דרכי כבר סללה את עצמה בטבעיות ובדיוק מרגש. העמקתי בלימודי הפסיכולוגיה הבודהיסטית בפסיכודהרמה, ביססתי את תרגול המדיטציה שלי, הכנסתי חזרה את המוסיקה לחיי ולעבודתי דרך הצלילים המרפאים של הקערות הטיבטיות שפתחו בפני עולם קסום של חיבור אנרגטי וריגשי אל הגוף והנפש. טיך נאת האן חיבר אותי אל האושר הפשוט הגלום בחיבור לרגע הזה ולעולמות הנוכחות הקשובה של המיינדפולנס הן בחיי היום יום שלי והן ככלי טיפולי. 

אני מתרגשת כל פעם מחדש להיות שותפה לתהליכים שעוברים האנשים שאני מלווה במסעי החיפוש האישיים שלהם ומזמינה אתכם לשתף במסע שלכם.
  • תל אביב

*
*
*
*