צלילים מרפאים

קערות טיבטיות, singing bowls, הן פעמונים עתיקים העשויים מסגסוגת מתכות ייחודית המיועדות לריפוי, תפילה ומדיטציה. הקערות עשירות בצלילים עיליים ובמרקם עשיר של הרמוניקות. משך הדהוד הצליל של הקערות ארוך במיוחד, ומעביר אל הגוף רטט אשר בכוחו להשפיע עלינו הן ברמה הפיזית והן ברמה הרגשית. שילוב עבודה עם קערות טיבטיות בטיפול מסייע בבניית מסע מדיטציה עמוק וחווייתי, המשחרר את הראש ממחשבות וממלא את הגוף במוזיקה התואמת את המקצב הפנימי של הלב.

כבר בתקופות עתיקות ותרבויות מסורתיות מכל רחבי העולם, דובר על הקשר בין צלילים לבין ריפוי. היזכרו רגע בצליל של פעמוני רוח והרגישו מה זיכרון זה מעורר בכם. שלווה, הרפיה, חיוך – בצד התמלאות בחיות ובתחושה אנרגטית.

צלילים מרפאים יוצרים רטט בגופנו בדומה לזריקת אבן לתוך אגם שקט אשר יוצרת תנועה ומעגלים במים. בגופנו, העשוי ברובו מים, נוצר רטט המביא לתנועה, זרימה והתנתקות ממשקעים המקשים על תפקודן התקין של מערכות הגוף השונות. צלילים אלה המגיעים מכלים כמו קערה טיבטי ופעמוני רוח יוצרים תגובה פיזית ורגשית בגוף הבאה לידי ביטוי בתחושת רגיעה מצד אחד, וסוג של תנועה פנימית מצד שני.

למעשה, הצלילים עצמם אינם אלו המרפאים. מי שמרפא הוא הגוף עצמו. לגוף שלנו יש את היכולות והכלים המופלאים הנדרשים לשמור על איזון ועל תפקוד תקין ובריא. אם ניתן לו תנאים אופטימליים, אפילו לא יהיה צורך בריפוי, הגוף פשוט יעבוד בטבעיות וכל המערכות יתפקדו היטב כפי שהן יודעות לעשות כשלא מפריעים להן. כיוון שאורח החיים המודרני יוצר לא מעט הפרעות, החל מתזונה לקויה,  דרך זיהום סביבתי ועד לאורח חיים מלא לחצים וסטרס - עולה הצורך בעידוד הגוף. אחת הדרכים היא אותם צלילים מופלאים.