"Mindfulness helps us fall in love with the ordinary"  אמר טיך נהאת האן, הנזיר הבודהיסטי.

הרבה מהפעולות, המחשבות והרגשות שלנו במשך היום הן ההפך מלהתאהב ביום יומי, כי אנחנו פועלים על טייס אוטומטי. כלומר, ללא כוונה אלא פשוט מתוך הרגל. למשל, לנהוג ולהקשיב למוסיקה או לטייל עם הכלב ולדבר בטלפון. פעולות אוטומטיות הן פעולות שנלמדו והופנמו מבחינה מוחית ולכן קל לנו לבצע אותן. לכאורה יתרון גדול, אך למעשה סכנה לאבדן חופש הבחירה שלנו, מכיוון שפעולה אוטומטית נעשית ללא מודעות, ומודעות היא הכרחית כדי לבחור. למה הכוונה?

האוטומטיות אינה מוגבלת רק לפעולות פיזיות. היא קיימת גם בשיחות, במחשבות ואפילו בתגובות הרגשיות שלנו. כשהתגובות הרגשיות שלנו אוטומטיות אנחנו מאבדים את חופש הבחירה שלנו ולעיתים מצטערים על כך. אנחנו מוצאים את עצמנו מתרגזים מבלי שהתכוונו לכך, אוכלים מבלי שהקשבנו לגוף שלנו, מתעוררים כמו מחלום אחרי שעות מבוזבזות מול המסך.

הדרך לשינוי מגיעה מיצירת מודעות.

לשם התרגול בחרו פעילות שגרתית מחיי היום יום שלכם ועשו אותה במכוון באופן שונה כדי להביא אליה מודעות. לדוגמא - צחצוח שיניים: הקדישו שתי דקות לצחצוח ושימו לב לטעם, לצליל, למרקם ולתחושה בפה, ליד שמחזיקה את המברשת. אפשר גם לצחצח ביד שמאל כדי לצאת מההרגל הקבוע. נסו גם להימנע מתכנון או מחשבות על משהו אחר תוך כדי הפעולה. אם המחשבה נודדת, החזירו את המודעות לתחושה של מה שאתם עושים תוך כדי העשייה. האם הרגשתם שאתם בוחרים לעשות את מה שאתם עושים כרגע, ומרגישים את החוויה במלואה?

באופן הזה אנחנו מתחילים לאמן את התודעה שלנו במיינדפולנס. כלומר בנוכחות מלאה בחיינו מרגע לרגע וביכולת לבחור בכל יום ובכל רגע מחדש כיצד אנחנו רוצים להגיב, להתנהל ולחיות.