חץ בלי מטרה

חץ בלי מטרה? פול גז בניוטראל?

כשהתחלתי לתרגל מדיטציה התקשתי לבסס תרגול יום יומי עד שאחת המורות שלי ביקשה ממני לכתוב מדוע אני מתרגלת? לכאורה שאלה פשוטה ובכל זאת מעולם לא שאלתי את עצמי למה. פשוט תרגלתי מבלי לעצור ולברר מה מטרת התרגול שלי ומה מניע אותי. ההגדרה של מטרות התרגול עזרו לי למצוא את המוטיבציה להתמיד.

פעמים רבות ההתנהגות שלנו ביום יום לא בהכרח משקפת את הערכים שלנו. כמו שחץ צריך מטרה להנעץ בה, כך גם אנחנו זקוקים להגדרה של הערכים אשר על פיהם אנחנו רוצים לחיות את חיינו כדי שיהיה לנו קל יותר להתמקד במה שחשוב לנו.

עבור התרגול, קחו נושא אחד בחייכם שחשוב לכם, שהוא ערך בעינכם, ושימו לב במשך שבוע האם פעולות היום יום שלכם מקרבות אתכם או מרחיקות אתכם מהשגת הערך הזה ואיך זה גורם לכם להרגיש.

למשל, אחד הדברים שחשובים לי הוא להיות אמא נוכחת בחיי ילדיי. לכן, למרות שאתמול מאוד רציתי לסיים לכתוב את הפוסט הזה בזמן, כשבני ניגש אלי פתאום ורצה לדבר, היה לי יותר קל להניח את העבודה לרגע ולהיות שם איתו, כי הזכרתי לעצמי שלהיות נוכחת עבורו זה חשוב לי. כמובן שזה לא תמיד מתאפשר אבל בדרך כלל, כשאנחנו עושים יותר דברים שמקרבים אותנו לערכים החשובים לנו, אנחנו חשים יותר סיפוק, משמעות והנאה. אנחנו חיים מתוך מודעות ובחירה ולא מתוך אוטומט ואנרציה.

תרגול מיינדפולנס עוזר לנו לגלות מה באמת חשוב לנו וכיצד למצוא בעצמנו את המוטיבציה להתמיד בדברים הללו ולחיות את החיים שאנחנו רוצים לחיות.